Blog d'un estudiant de Magisteri

divendres, 18 de desembre del 2009

'La síndrome de Down a l'escola' - Presentació PowerPoint

Presentació La Síndrome De Down (Treball conjunt amb Comunicació)
Quan parlem de la inclusió d’alumnat als centres ordinaris, estem parlant d’un canvi qualitatiu en la manera d’entendre l’educació dels infants i adolescents amb NEE (Necessitats Educatives Especials) i d’un canvi en la concepció del què és l’escola i de les funcions que ha de desenvolupar.
La inclusió és un procés que ve determinat per la incorporació d’alumnat amb NEE a un sèrie de nivells (presència, participació activa, valoració i rendiment acadèmic) i que fa referència a tot l’alumnat. No es tracta de trobar la clau que permeti portar a terme la inclusió de l’alumnat amb la SD sinó més aviat es tracta de canviar el sistema de valors i el sistema organitzatiu que ho permeti.
L’alumnat amb NEE necessita d’una inclusió de qualitat per tal de poder donar resposta a diversos aspectes: relacional (establiment de relacions de col·laboració i amistat entre companys/es; rol adequat en la dinàmica del grup-classe..); cognitiu (aprendre coses noves i significatives; desenvolupar la capacitat de pensar; resoldre problemes..) i personal psicològic (autoestima, autoeficàcia, construcció de la identitat...).
La resposta educativa s’ha de basar en el respecte. Ha de considerar les diferències individuals, valorar les competències i detectar les necessitats de l’alumnat per poder així, adoptar les mesures d’adaptació adequades per l’accés al currículum, els recursos materials i personals necessaris i concretar els entorns on es duran a terme.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada