Presentació La Síndrome De Down (Treball conjunt amb Comunicació)
Quan parlem de la inclusió d’alumnat als centres ordinaris, estem parlant d’un canvi qualitatiu en la manera d’entendre l’educació dels infants i adolescents amb NEE (Necessitats Educatives Especials) i d’un canvi en la concepció del què és l’escola i de les funcions que ha de desenvolupar.
Quan parlem de la inclusió d’alumnat als centres ordinaris, estem parlant d’un canvi qualitatiu en la manera d’entendre l’educació dels infants i adolescents amb NEE (Necessitats Educatives Especials) i d’un canvi en la concepció del què és l’escola i de les funcions que ha de desenvolupar.
La inclusió és un procés que ve determinat per la incorporació d’alumnat amb NEE a un sèrie de nivells (presència, participació activa, valoració i rendiment acadèmic) i que fa referència a tot l’alumnat. No es tracta de trobar la clau que permeti portar a terme la inclusió de l’alumnat amb la SD sinó més aviat es tracta de canviar el sistema de valors i el sistema organitzatiu que ho permeti.
L’alumnat amb NEE necessita d’una inclusió de qualitat per tal de poder donar resposta a diversos aspectes: relacional (establiment de relacions de col·laboració i amistat entre companys/es; rol adequat en la dinàmica del grup-classe..); cognitiu (aprendre coses noves i significatives; desenvolupar la capacitat de pensar; resoldre problemes..) i personal psicològic (autoestima, autoeficàcia, construcció de la identitat...).
La resposta educativa s’ha de basar en el respecte. Ha de considerar les diferències individuals, valorar les competències i detectar les necessitats de l’alumnat per poder així, adoptar les mesures d’adaptació adequades per l’accés al currículum, els recursos materials i personals necessaris i concretar els entorns on es duran a terme.
L’alumnat amb NEE necessita d’una inclusió de qualitat per tal de poder donar resposta a diversos aspectes: relacional (establiment de relacions de col·laboració i amistat entre companys/es; rol adequat en la dinàmica del grup-classe..); cognitiu (aprendre coses noves i significatives; desenvolupar la capacitat de pensar; resoldre problemes..) i personal psicològic (autoestima, autoeficàcia, construcció de la identitat...).
La resposta educativa s’ha de basar en el respecte. Ha de considerar les diferències individuals, valorar les competències i detectar les necessitats de l’alumnat per poder així, adoptar les mesures d’adaptació adequades per l’accés al currículum, els recursos materials i personals necessaris i concretar els entorns on es duran a terme.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada